Návod: Jak správně sdílet Business Manager?

Rozhodl jsem se pro vás sepsat článek nad tím jak správně sdílet Facebook Business Manager agentuře nebo freelancerovi. Většinou se při sdílení přístupů setkám s tím, že Google Ads, Google Analytics, Sklik a další nástroje každý zvládá levou zadní, ale Facebook (dnes Meta) je již jiná písnička. Krátce tedy shrnu hierarchii účtu a následně ukážu, jak přesně můžete nasdílet přístup agentuře nebo freelancerovi ke spolupráci.

Jaký je rozdíl mezi Facebook Business Suite a Facebook Business Managerem?

Meta Business Suite

Facebook Business Suite je nástroj, který existuje asi dva roky. Business Suite je za mě nástroj pro práci s komunitou fanoušků na Facebooku. Skrz Meta Business Suite můžete plánovat příspěvky, reagovat na interakce a sledovat základní informace ohledně dění na Facebooku.

Meta Business Manager

Meta Business Manager je nadstavba Business Suite. Skrz Business manager máte přístup k nastavení firmy jako takové. Sdílíte tam přístupy, nastavujete pixel, katalogy a vše co je vlastně na pozadí a je třeba ke správnému nastavení na Facebooku. Meta Business Manager je třeba mít pro správu výkonnostních kampaní.

Co Meta Business Manager obsahuje? (assety)

  • Facebook Pixel – Pixel je nástroj, který pomáhá sledovat chování uživatelů na vašem webu. Nastavujete v něm události na které chcete následovně optimalizovat.
  • Správce reklam – Je pro mě srdce celého účtu. Zde probíhá 90 % mé práce jako specialisty na výkonnostní kampaně.
  • Katalog – Katalog je obdoba zboží.cz, které se využívá pro produktové inzeráty. V Případě Google Ads je to alternativa Google merchant centera
  • Facebook Stránku
  • Doménu – Doména je „novinka“ od iOS 14. Každá doména pro inzerci by měla být verifkovaná.
  • Instagramovou stránku

Jak tedy na sdílení?

Při sdílení máte dvě možnosti buď přidat konkrétní e-mailovou adresu do firmy nebo přidat Business Manager jiného správce. Business manager je v podstatě to stejné, jako můžete být zvyklý na MCC účty v Google Ads.

Sdílení pro uživatele

Sdílení vašeho Business Manageru v podstatě přidáváte uživatele přímo do vaší firmy. Samozřejmě můžete ovlivnit, co je daný uživatel vidí. Přidávání skrz email je vhodný pro přidávání zaměstnanců do vaší firmy, ale ne tolik partnerů. Kroky jsou jednoduché vš vašem účtu. Musíte najít možnost „Uživatelé“ -> klepnout na modré tlačítko přidat uživatele a vyskočí vám okno níže.

Stačí vepsat email, který potřebujete přidat. Po přidání emailu vám vyskočí další okno. Ve kterém nastavíte úroveň přístupu, máte možnost „limitované a vše“. Pokud nastavíte pravomoce pro „Všechno“ dávat tak v podstatě uživateli administrátorské pravomoce.

A teď už se dostáváte k poslednímu kroku, pro správně sdílení. Otevře se vám následující okno ve kterém navolíte, jaké assety chcete sdílet a s jakou úrovní pravomocí. Pro úspěšnou spolupráci je potřeba – Stránka, Instagramový účet, Katalog, Instagramový účet, Pixel / Dataset.

Sdílení přístupů MCC účtu (DOPORUČUJEME)

Tento přístup doporučujeme, pokud se bavíme o agenturní spolupráci. Rozdíl v tomto způsobu sdílení účtu je, že přidaný partner nevidí do „střev“ Business Manageru, ale pouze k položkám, které navolíte.

Hlavní rozdíl je ten, že pro sdílení agentury pro partnera potřebuje ID jejich Business Managera naše ID je 1660889417445598. 

Místo kolonky uživatele, ale půjdeme do kolonky „partneři“ a stačí klepnout na modré tlačítko „přidat“. Po prokliku vám vyskočí dvě možnosti a navolíme – „dejte partnerovi přístup k vaším položkám.

Do dalšího okno stačí zadat ID našeho business Manageru 1660889417445598

Následně je postup stejný, jako u přidání uživatele. Stačí navolit assety, které chci agentuře sdílet. Pro úspěný start kampaní se dá říci, že je pokaždé sdílet – Facebook Stránku, Instagramovou stránku, Reklamní účet, Pixel nebo Dataset, Katalog a Doménu.

Shrnutí dnešního článku

Doufám, že vám dnešní článek pomohl. Při sdílení vašich účtu naší agentuře pro úspěšný start spolupráce. Pokud společně řeším Google Ads nebo další platformy, můžete se dozvědět, jak na to v mém dalším článku. Pokud potřebujete pomoci s kreativou do bannerů, tak můžete přečíst článek o doporučení o tom, co za kreativu je třeba připravit pro kampaně.

Pokud si v článku, všimnete překlepu, nebo vám bude chybět něco, co usnadní vaší práci, napište nám na info@remedio.cz nebo nás kontaktujte. A nezapomeňte pravidelně sledovat náš blog, kde publikujeme nové články ze světa marketingu.

David Smák

Za více než 7 let praxe v předních českých agenturách jsem realizoval stovky PPC kampaní v řádech mnoha milionů korun. V Remédiu jsem spolumajitelem a mám na starosti veškerý chod kolem výkonnostního marketingu. Jsem certifikovaným specialistou a ověřeným partnerem Google Ads, Facebook Ads, Skliku a Shoptetu.

Líbil se Vám náš článek?

podělte se o něj s vašimi přáteli